Thursday, July 30, 2009

.Bicara Sebuah Motorsikal.

.Aku Sebuah Motorsikal.


Aku sebuah motorsikal yang cantik.Aku telah dibuat disalah sebuah kilang yang sangat cangih peralatannya. Aku telah dipasang,dicat dan semua di-(yg berkaitan je) dgn baek nya oleh pekerja2 yang amat berkaliber. Setelah siap aku dinamakan Lagenda 110z atau lebih dikenali oleh anak2 muda zaman sekarang sebagai LEGEND. Aku berwarna oren dan hitam. Tetapi aku tidak lah mempunyai CC yg agak besar dan tidak laju. Maka bermula lah riwayat hidup ku didalam dunia ini.

Setelah siap semua nya aku telah dinaikkan ke atas lori dan akan dibawa ke mana entah, aku pon tak taw. Ramai juga kawan2 ku yang lebih kurang dengan ku berada didalam lori itu. Setelah selesai kawan2 ak naik ,maka pintu ditutup dan keadaan disitu agak gelap. Dan tanpa aku sedar aku telah tertidur didalam lori itu semasa perjalanan entah mana arah tujuannya (motor pon bley tdo?).

Sepembangunan (wakeup/bangun) aku dari tidur aku agak terkejut kerana aku telah berada di sebuah tempat yang aku sendiri tidak tahu. Mata ku menjeling kekiri dan kekanan untuk mencari hint (petunjuk) dimana aku berada sekarang. Lalu mata aku tertarik kepada satu signboard (papan tanda) yang menunjukkan alamat tempat dimana aku akan tinggal. MUAR,JOHOR. Tempat apakah ini (kuang aja ny moto) ?? Tapi aku tak kisah kerana tempat inilah bakal aku tinggal. Nak tak kena juga aku sesuai kan diri. Aku telah dipamerkan di cermin berkaca yang jernih,where semua orang yang lalu dihadapan kedai atau kediaman aku itu nampak aku tanpa perlu masuk.

Tanggal 23 June 2009 (dh cam merdeka plak),telah datang seorang lelaki yang aku kira bapa orang telah mengusha2 aku. Kelihatan dia amat berkenan sangat kepada aku (sumpah perasan). Dan tanpa membuang masa dia telah membeli aku daripada tuan yang telah aku anggap sebagai bapa kandung aku. Suasana agak sedih(huhuhu) masa aku ingin melangkah pergi meningalkan tempat tinggal dan rakan2 ku. Aku amat la berharap yang tuan baru aku ini baik. Sesampainya aku kerumah baru ku alangkah gembira nya aku apabila aku telah berada di sebuah keluarga yang happy sangat (family ak wei).

Tapi melalui sumber2 yang sahih, barangkali aku akan dibawa ke Kuala Lumpur (KL) untuk dipandu oleh tuan baru aku yang merupakan anak kepada Tuan besar (aku la tu). Tak sempat aku nak bermanja2 dengan family baru ku, aku telah dihantar ke KL.

Di KL aku telah berkhidmat untuk membawa tuan baru ku kelas (uniten pursaka tersayang) setiap pagi apabila kelas tuan ku bermula pada pukul 8 pagi hampir setiap hari. Pada suatu hari, kalu tak silap aku bertarikh 29 July 2009, something realy bad happen to me. Ianya bermula apabila tuan aku telah tido lewat malam sebelum kejadian berlaku. Oleh itu, pada pagi nya keadaan seakan kelam kabut apabila tuan ku agak lewat untuk ke kelas. Ditambah pula pada malam itu hujan telah turun.

Dengan pantas aku telah dinaiki dan ditungang meninggalkn kawasan apartment tuan ak tinggal (aku dok apartment wey!). Aku telah dipandu agak laju menuju ke tempat tuan aku belajar. Walaubagaimanapun malang tidak berbau (kalu ley bau,xsuprise la nnt). Sedang tuan aku memandu ku dengan agak laju dalam keadaan sesak dgn kereta, motor dihadapan ku yang memandu agak slow (xrempit la camtu brader) telah melakukan satu brek yang agak mengejut. Tuan ku yang agak kelam kabut pada pagi itu turut menyertai motor dihadapan untuk membrek tapi malang nya dengan keadaan jalan yang agak licin aku hilang kawalan dan aku telah rebah ke sebelah kanan, telah menheret tuan ku sedikit. Mujur la ada seorang lelaki telah membantu aku bangun dan mengangkat aku ketepi (thx brader kalu ko bce blog ak), manakala tuan ku berjalan perlahan2 menuju kearah aku.

Aku melihat keadaan tuan ku. Dia mengalami luka berikutan daripada seretan tadi. kecederaan di siku, tapak tangan, kedua2 belah lutut dan sedikit di jari kaki amat menyedihkan aku. Manakala aku luka di kening sebelah kanan aku dan sedikit2 bengkok. Aku amat berterima kasih kepada tuan ku yang telah segera membawa aku ke klinik dengan cepat untuk rawatan. Aku juga ingin meminta maaf kerana telah membuat kan tuan sakit (he2..xrahal).




Ikhlas dari motormu
Kepada EN. Razaleigh,

LEGEND





.Razaleigh.
*thx kat kawan2 yg riso n tlong mse aku accident*
*Thx jgak kat pak cik yg tlong tolak moto ak*

3 comments:

Noraisyah N said...

kesian abe LEGEND terjatuh. abe LEGEND jaga diri baik-baik ek. jangan jatuh-jatuh lagi tawww...

JALIE JAGA LA ABE LEGEND TU BAGUS-BAGUS!!!! (tak kecian kat jali) *muahahaha*

JALI sudeyh said...

ha2..
smpai atie aisyaa!!

| c o r v u s | said...

ko jatuh beb??
ayoyo
gws